Antreprenorii si freelancer-ii din domeniul IT&C cu care am discutat s-au lovit adesea de situatii in care cerintele contractuale ale clientilor (mai ales de pe piata externa), impuneau tot felul de clauze de asigurare, cateodata neexplicite si greu de descifrat.
Reactiile pe care le-am primit la primul material au confirmat, printre altele, faptul ca era nevoie de informatii concrete, explicate pe intelesul tuturor si aplicate in cazul businessului IT&C.
Astazi iti vom arata cu totul alte 4 clauze, atipice, din spectrul celor mai degraba inaplicabile sau excesive pentru o companie IT din Romania, printre altele, din cauza diferentelor legislative dintre tara noastra si cea in care sunt inregistrati clientii tai.
Vom explica succint ce inseamna fiecare si cand ar putea fi utile, astfel incat tu sa poti decide, impreuna cu clientul tau, daca e necesar ca ele sa se gaseasca in cadrul contractului pe
care il negociati.
Recomandarea noastra este sa nu semnezi “ca primarul”, ci sa negociezi eliminarea sau modificarea lor inainte de semnarea contractului.
In concluzie,
Toate cele “3 clauze uzuale din contractele cu clientii IT&C” pe care ti le-am descris in articolul
anterior: Professional Indemnity, Cyber Risk si General Liability fac obiectul produsului nostru Asigurarea de raspundere profesionala IT&C - TechPI.
Cele 4 clauze contractuale prezentate mai sus sunt atipice, nu neaparat aplicabile si mai putin intalnite, de aceea ar putea fi in interesul tau sa negociezi eliminarea lor din contract.
Te putem ajuta cu consultanta aplicata pentru a explica argumentat clientilor tai de ce
aceste acoperiri nu sunt necesare.
In acest fel, asigurarea ta va contine exact ce-ti trebuie si nu platesti in plus pentru
lucruri care nu ti se aplica.
Si daca ti se pare ca nu e foarte explicita informatia, scrie-ne orice intrebare pe acest subiect.
Te asiguram ca citim toate mailurile si raspundem fiecaruia dintre ele
Cu drag,
Daniel Szocs
e-mail:
daniel.szocs@ottobroker.ro
tel: +40 726 112 952